Aktualności

16 Sty 2018

BLIK przyspiesza zakup biletów w moBILET

Wszyscy użytkownicy aplikacji mobilnej moBILET mogą już korzystać z płatności „jednym kliknięciem”, tzw. One Click BLIK. Dzięki temu zakup biletów komunikacji miejskiej i regulowanie opłat parkingowych za pomocą aplikacji będzie jeszcze szybsze i prostsze.

moBILET to aplikacja, którą można opłacać parkowanie i przejazdy transportem publicznym w ponad 150 miejscowościach w Polsce. Od teraz można to robić również za pośrednictwem BLIKA, także za pomocą One Click BLIK. To jedna z funkcji sytemu płatności BLIK stworzona po to, aby maksymalnie skrócić czas zakupów.

Jak to działa? Na początku należy zdefiniować BLIKA jako źródło płatności w ustawieniach aplikacji moBILET. Aby potwierdzić tę operację, należy przelać BLIKIEM kwotę 1 zł na rzecz operatora aplikacji i zapamiętać moBILET jako zaufany sklep w aplikacji mobilnej banku. Po weryfikacji użytkownika, pieniądze zostaną automatycznie zwrócone na konto. Ostatnim etapem jest włączenie BLIKA jako domyślnego źródła płatności. Przy wykonywaniu transakcji kupna biletów, bądź uiszczania opłaty parkingowej BLIKIEM, zostaniemy poproszeni przez aplikację banku tylko o potwierdzenie płatności.

– Rozszerzenie formy płatności w naszej aplikacji o One Click BLIK to kolejny krok w tworzeniu funkcjonalnego, a zarazem intuicyjnego rozwiązania dla użytkowników. Już dziś widzimy coraz większe zainteresowanie Polaków płatnościami mobilnymi, a co za tym idzie konieczność dostarczania zaufanych rozwiązań. Jesteśmy przekonani, że współpraca z Polskim Standardem Płatności zaowocuje dużą liczbą zadowolonych klientów – mówi Andrzej Ankudo-Jankowski – dyrektor Mobile Traffic Data, operator aplikacji moBILET.

Aktualizacje aplikacji moBILET są już dostępne w sklepach Google Play dla użytkowników systemu Android oraz Apple Store dla iOS.

– M-commerce to obecnie jeden z najdynamiczniej rozwijających się trendów w świecie online. Z danych E-commerce Nation, jednego z największych branżowych portali tego typu na świecie wynika, że ten segment rośnie ok. 15 proc. każdego roku. Do 2020 roku zakupy mobilne będą odpowiadać za 45 proc. wszystkich globalnych przychodów z e-commerce. Podążając za tym trendem, chcemy aby coraz więcej klientów aplikacji mobilnych miało szansę płacić w nich BLIKIEM za usługi. Jesteśmy przekonani, że metoda One Click BLIK szybko upowszechni się wśród użytkowników moBILET ze względu na wygodę i szybkość realizowanych płatności – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Raiffeisen Banku i Credit Agricole.

12 Sty 2018

BLIKIEM wesprzesz Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy

Już 14 stycznia odbędzie się 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Każda osoba chcąca wesprzeć akcję, będzie mogła przelać pieniądze na ten cel za pośrednictwem BLIKA. Dzięki temu przekazanie wpłat na konto WOŚP będzie jeszcze szybsze i prostsze. Dodatkowo, klienci mBanku przekazujący w ten sposób wpłatę w wysokości 10, 20, 50 lub 100 złotych, mogą liczyć na to, że bank przeleje na konto WOŚP drugie tyle. W ramach tej akcji mBank przekaże nawet 1 mln zł!

Rokrocznie tysiące Polaków wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, przekazując datki do puszek wolontariuszy, a także za pośrednictwem przelewów bankowych. W tym roku po raz pierwszy będzie można dokonać wpłat także za pośrednictwem BLIKA. Pozwoli to w bardzo szybki i wygodny sposób przekazać pieniądze wprost na konto Fundacji.

Jak wesprzeć WOŚP za pomocą BLIKA? Można to zrobić za pośrednictwem aplikacji mBanku, bądź wykorzystać przelew na numer telefonu i wybraną kwotę wpłacić BLIKIEM bezpośrednio na numer +48 576 26 26 26. Dodatkowo, bank przygotował dla swoich klientów specjalną akcję na rzecz WOŚP. Każda pierwsza wpłata BLIKIEM na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy w wysokości 10, 20, 50 i 100 zł, zostanie podwojona. Całkowite wsparcie mBanku w ramach tej aktywności może wynieść nawet 1 mln zł. Dotyczy to zarówno przekazów na numer konta Fundacji, jak i tych zrealizowanych za pomocą przelewu na specjalny numer telefonu z konta mBank.

– BLIK od dawna wspiera inicjatywy charytatywne. Cieszymy się, że w tym roku przyczynimy się do realizacji szczytnych celów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W ten sposób możemy nie tylko upowszechniać BLIKA jako szybką i wygodną metodę płatności, ale także być częścią wyjątkowego na światową skalę projektu, który wspiera tych najbardziej potrzebujących pomocy – najmłodszych i seniorów – mówi Anna Nowacka, Dyrektor Marketingu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Ponadto, darowiznę można przekazać za pomocą BLIKA również bezpośrednio na stronie Fundacji: wplacam.wosp.org.pl. Możemy tam zdecydować o kwocie, jaką chcemy przeznaczyć na cel 26. Finału, a następnie kliknąć w ikonę BLIKA. Wówczas należy przepisać z aplikacji mobilnej swojego banku sześciocyfrowy kod BLIK, zatwierdzić płatność na stronie i potwierdzić ją pinem w aplikacji na swoim smartfonie. Użytkownicy aplikacji mobilnych banków współpracujących z BLIKIEM mogą także dokonywać przelewów na numer telefonu WOŚP: +48 576 26 26 26.

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Raiffeisen Banku i Credit Agricole.

28 Gru 2017

BLIK dostępny w Banku BGŻ BNP Paribas

Bank BGŻ BNP Paribas udostępnił swoim klientom płatności mobilne BLIK. Dzięki temu klienci Banku otrzymali dostęp do jednej z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych, a także mogą jeszcze prościej korzystać z usług oraz produktów oferowanych przez Bank – wypłacać pieniądze z bankomatów czy płacić w sklepach stacjonarnych.

Nowa funkcjonalność Banku jest już dostępna w markecie Google Play z aplikacjami dla systemu Android. Niebawem usługa ta będzie również dostępna w sklepach App Store dla iOS.
W ciągu trzech kwartałów 2017 roku Polacy zrealizowali BLIKIEM łącznie 21 milionów transakcji. Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w e-sklepach, które stanowią obecnie ponad 60 proc. wszystkich transakcji – w ten sposób można płacić praktycznie w całym polskim e-commerce. BLIKIEM można także wypłacać pieniądze w ponad 16 tys. bankomatów oraz zapłacić w ponad 217 tys. terminali w punktach sprzedaży.

– W październiku tego roku nasi klienci otrzymali aplikację mobilną GOmobile, która umożliwia szybsze i bardziej przystępne korzystanie z usług Banku. Budując nową aplikację od początku zakładaliśmy, że płatności mobilne muszą być jednym z jej głównych elementów. Klienci Banku mogą już płacić BLIKIEM, co z pewnością będzie ważnym elementem popularyzowania krajowego standardu płatności mobilnych – mówi Piotr Marciniak, dyrektor zarządzający Pionu Bankowości Internetowej w Banku BGŻ BNP Paribas.
Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to jedna z najszybszych metod płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

– Polacy coraz chętniej korzystają z BLIKA, szczególnie podczas zakupów w internecie. Liczba użytkowników usługi wciąż rośnie. Dzięki jej udostępnieniu przez Bank BGŻ BNP Paribas kolejna duża grupa osób będzie mogła przekonać się, że BLIK jest szybkim i wygodnym rozwiązaniem płatniczym. W związku z tym, spodziewamy się kolejnych wzrostów ogólnej liczby transakcji w nadchodzących miesiącach – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.
System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

13 Gru 2017

Z BLIKIEM bilety w aplikacji Jakdojade.pl tańsze o połowę

Jakdojade.pl wprowadza nową funkcjonalność w aplikacji mobilnej. Od dziś mieszkańcy Trójmiasta, Warszawy i Leszna mogą kupować bilety komunikacji miejskiej w swoich smartfonach. Jakdojade.pl wspólnie z Polskim Standardem Płatności, operatorem systemu BLIK, będzie promować kanał mobilny wśród użytkowników. Do 10 stycznia 2018 r., za płatność BLIKIEM użytkownicy aplikacji Jakdojade.pl otrzymają 50 proc. rabat na zakup biletów.

Spółka CITY-NAV, twórca wyszukiwarki Jakdojade.pl, wdrożyła nowe udogodnienie dla użytkowników aplikacji mobilnych. Od dziś mieszkańcy Trójmiasta, Warszawy i Leszna mogą kupować bilety komunikacji miejskiej w swoich smartfonach. W aplikacji mobilnej Jakdojade.pl można kupić bilety jednorazowe, czasowe i krótkookresowe.

– Bezpieczne i wygodne zakupy biletów w aplikacji mobilnej są kolejnym krokiem w rozwoju Jakdojade.pl. Zaczynamy w kilku lokalizacjach ale mamy nadzieję, że wkrótce wprowadzimy nową usługę w wielu kolejnych miastach. Kanał mobilny jest dla nas kluczowy, dlatego nawiązaliśmy współpracę z Polskim Standardem Płatności, liderem mobilnych innowacji płatniczych w Polsce – mówi Bartosz Burek, prezes CITY-NAV sp. z o. o.

Razem z nową funkcjonalnością CITY-NAV promuje wśród swoich użytkowników szybkie płatności mobilne BLIK dzięki atrakcyjnej promocji dla użytkowników. Do 10 stycznia 2018 r., kupujący zapłacą za bilety w aplikacji tylko połowę ceny. Maksymalna wartość rabatu może wynieść 15 złotych. Aby kupić bilet należy wejść w aplikację Jakdojade.pl, wybrać rodzaj biletu i płatność BLIKIEM.

– BLIK i Jakdojade.pl to przykłady nowoczesnych marek, które wiedzą, jak ważne jest doświadczenie użytkownika. Wdrożenie sprzedaży biletów w aplikacji i płatności BLIKIEM jest tego najlepszym dowodem. Wspólnie zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań, które oszczędzają użytkownikom czas, są wygodne i bezpieczne – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

Z płatności mobilnych BLIK korzysta obecnie 5,2 mln polskich użytkowników. W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku Polacy zapłacili w internecie BLIKIEM już ponad 13 mln razy, wykonując średnio 57 tys. transakcji dziennie. Łącznie przez 9 miesięcy tego roku BLIKIEM zrealizowano 21 milionów transakcji (płatności w sieci, punktach sprzedaży, wypłaty z bankomatów oraz przelewy na numer telefonu). Podczas tegorocznego weekendu Black Friday (piątek, sobota i niedziela) BLIKIEM płacono blisko pół miliona razy.

Dodatkowe informacje o promocji BLIKA i JakDojade.pl znajdują się pod adresem:
https://blikmobile.pl/promocje/jakdojade/index.html

08 Gru 2017

BLIK wśród wyróżnionych w plebiscycie Tech Awards 2017

BLIK zajął drugie miejsce w plebiscycie Tech Awards 2017 w kategorii „aplikacje i usługi mobilne”. Uroczysta gala wręczenia odbyła się 7 grudnia w Digital Knowledge Village w Warszawie.

Tech Awards 2017 to największy w Polsce plebiscyt, w którym fani nowych technologii wspólnie z ekspertami polskich serwisów technologicznych wybierali najlepsze produkty i usługi technologiczne oraz AGD roku.

Plebiscyt odbywał się w dwóch etapach. W pierwszym etapie czytelnicy i redaktorzy serwisów PCLab.pl, KomputerSwiat.pl, AGDLab.pl i Technowinki.onet.pl stworzyli listę 132 produktów, które cechuje wyjątkowa funkcjonalność i możliwości. W drugim etapie internauci wskazali swoje ulubione produkty w 11 kategoriach. W sumie oddano 295 tysięcy głosów. BLIK zajął drugie miejsce spośród nominowanych aplikacji i usług mobilnych.

Z płatności mobilnych BLIK korzysta obecnie 5,2 mln polskich użytkowników. W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku Polacy zapłacili w internecie BLIKIEM już ponad 13 mln razy, wykonując średnio 57 tys. transakcji dziennie. Łącznie przez 9 miesięcy tego roku BLIKIEM zrealizowano 21 milionów transakcji (płatności w sieci, punktach sprzedaży, wypłaty z bankomatów oraz przelewy na numer telefonu).

06 Gru 2017

Dopóki nie sprawdzisz #guzikwiesz – rusza nowa kampania BLIKA

6 grudnia startuje nowa kampania Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK, pod hasłem „Dopóki nie sprawdzisz, #guzikwiesz”. Jej celem jest pokazanie w serii krótkich i zabawnych spotów, jak łatwo, wygodnie i szybko płaci się BLIKIEM za zakupy w Internecie. Za pośrednictwem strony internetowej marki BLIK, internauci będą mogli sami przekonać się jak przystępną metodą płatności jest BLIK, wspierając Fundację Uniwersytet Dzieci.

– Są takie czynności, które łatwiej się wykonuje niż o nich opowiada. Jedną z nich jest właśnie płacenie BLIKIEM, który jest nie tylko wygodny i bezpieczny, ale również pozwala zaoszczędzić czas w trakcie realizacji zakupów w internecie. Łączy zatem wszystkie cechy płatności, których poszukują dziś konsumenci. To właśnie te cechy w żartobliwy sposób przedstawiamy w naszej nowej kampanii – mówi Anna Nowacka, dyrektor marketingu Polskiego Standardu Płatności.
Kampania oparta jest na czterech piętnastosekundowych spotach, które podkreślają podstawowe zalety BLIKA. W niestandardowy i zabawny sposób wskazują cztery główne korzyści tej metody płatności, czyli prostotę, wygodę, szybkość i bezpieczeństwo. Wszystkie łączy motyw guzika z głównej kreacji kampanii, który w bezpośredni sposób nawiązuje do logotypu marki. Całość utrzymana jest w grafitowo-czerwonej kolorystyce BLIKA.

– Guzik symbolicznie pokazuje, że póki sami nie sprawdzimy jak coś działa, to przysłowiowo „guzik wiemy” o danym rozwiązaniu. Ta zaczepna myśl przyświecała nam w całej kreacji. Spoty mają zaintrygować odbiorcę i skłonić go do wypróbowania BLIKA – mówi Kot Przybora z agencji PZL, odpowiedzialny za stworzenie kampanii.

Poza spotami, przygotowano również dedykowany kampanii landing page, z krótkimi filmami, które z perspektywy użytkownika opowiadają jak można korzystać z BLIKA i jakie niesie to ze sobą korzyści. Z landing page będzie można również przejść na główną stronę BLIKA i tam przetestować rozwiązanie. Każdy kto będzie chciał spróbować metody płatności po raz pierwszy, może za pośrednictwem strony przelać symboliczną złotówkę na konto Fundacji Uniwersytet Dzieci.

Działania efektywnościowe i odsłonowe kampanii będą w całości prowadzone w Internecie. Za kreację odpowiada agencja PZL, zaś planowanie i zakup mediów realizuje dom mediowy Starcom. Za produkcję spotów odpowiada Timecode Film Production. Wszelkie aktywności zaplanowane są do końca lutego.

Z płatności mobilnych BLIK korzysta obecnie 5,2 mln polskich użytkowników. W pierwszych trzech kwartałach 2017 roku Polacy zapłacili w internecie BLIKIEM już ponad 13 mln razy, wykonując średnio 57 tys. transakcji dziennie. Łącznie przez 9 miesięcy tego roku BLIKIEM zrealizowano 21 milionów transakcji (płatności w sieci, punktach sprzedaży, wypłaty z bankomatów oraz przelewy na numer telefonu). Podczas tegorocznego weekendu Black Friday (piątek, sobota i niedziela) BLIKIEM płacono blisko pół miliona razy.

Podstawowe informacje o systemie płatności BLIK

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ponad 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania gotówki w gospodarce. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

30 Lis 2017

Wygoda płatności mobilnych najważniejsza, ale nie kosztem bezpieczeństwa

Polacy chętnie korzystają z nowoczesnych metod płatności. W drugim kwartale 2017 r. już ponad 8,2 mln osób korzystało z bankowości mobilnej. W pierwszych trzech kwartałach 2017 r. Polacy sięgnęli po BLIKA 21 mln razy. Konstrukcja systemu płatności BLIK zapewnia użytkownikom wygodę, bezpieczeństwo i kontrolę nad transakcjami.

Dzięki BLIKOWI możemy płacić szybko i wygodnie w sklepach tradycyjnych i internetowych, wpłacać i wypłacać gotówkę, a nawet wykonywać natychmiastowe przelewy na numer telefonu. Obecnie dostęp do BLIKA ma blisko 70 proc. Polaków korzystających z usług bankowych.

Mimo rosnącej popularności płatności mobilnych w Polsce aż 38 proc. internautów wątpi w ich bezpieczeństwo. Z badań panelu Ariadna wynika, że tylko w najmłodszej badanej grupie wiekowej (18-24 lata) ponad połowa osób ufa płatnościom smartfonem. Nowoczesne metody płatności zasługują jednak na większe zaufanie niż mogłoby się wydawać sceptykom.

Płatności mobilne to wygoda i oszczędność czasu

BLIK jest częścią aplikacji mobilnej banku, dzięki czemu nie trzeba pobierać oddzielnej aplikacji, rejestrować się itd. Aby skorzystać z BLIKA, wystarczy wejść do aplikacji banku i wybrać BLIKA. Na ekranie pojawi się sześciocyfrowy kod BLIK, który jest jednorazowy i ważny tylko przez dwie minuty. Kodami BLIK można płacić w sklepach, wypłacać i wpłacać gotówkę i robić przelewy na telefon. Użytkownik akceptuje transakcje BLIKIEM w swoim smartfonie – potwierdza PIN-em aplikacji bankowej.

Jeśli użytkownik wie, że nie będzie miał przy sobie telefonu, to może wcześniej pobrać z aplikacji bankowej jednorazowy czek BLIK. Czek BLIK to też kod, ale dziewięciocyfrowy. Użytkownik określa jego wartość i termin ważności w aplikacji bankowej oraz ustawia hasło służące do jego realizacji. Potem może wykorzystać czek BLIK lub udostępnić go innej osobie, bez akceptacji w smartfonie, zatwierdzając czek ustalonym samodzielnie hasłem. Jeśli czek BLIK nie zostanie wykorzystany w ustalonym terminie, to pieniądze wrócą na konto użytkownika.

Polski Standard Płatności – operator systemu – ciągle rozwija funkcjonalności BLIKA. „Jedno kliknięcie” BLIK (One Click) jest obecnie najszybszą metodą płatności BLIK w internecie – niezależnie od urządzenia, przez które kupujemy. W trakcie pierwszej transakcji użytkownik dostaje możliwość „zapamiętania” sklepu. Robi to, zaznaczając odpowiednią opcję w swojej aplikacji bankowości mobilnej. Przy kolejnych zakupach w tym samym sklepie wystarczy tylko wybrać BLIKA jako metodę płatności i zatwierdzić operację w swoim telefonie, już bez potwierdzenia PIN-em.

Kontrola nad pieniędzmi w zasięgu ręki

Użytkownicy widzą w aplikacji mobilnej banku szczegóły każdej transakcji BLIKIEM. Przed zatwierdzeniem płatności na ekranie smartfona wyświetla się kwota, nazwa i adres odbiorcy, sklepu lub bankomatu. Aby zapłacić, wypłacić, czy zrobić przelew trzeba zaakceptować transakcję w swoim smartfonie. Dzięki temu zarówno same transakcje BLIKIEM, jak i kontrola nad nimi są łatwe i wygodne. Nie ma ryzyka, że pieniądze zostaną wysłane gdzieś indziej niż planował użytkownik.

System BLIK oparty jest na sześciocyfrowych kodach, które są jednorazowe i ważne tylko dwie minuty. Transakcje BLIKIEM nie wymagają podawania żadnych danych użytkownika. Oznacza to, że BLIK nie przechowuje informacji, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji. Kod BLIK służy wyłącznie do połączenia stron transakcji – jednej konkretnej pary. Jest identyfikatorem, kojarzy użytkownika i konkretny bank w danej chwili. Przez dwie minuty wskazuje na konkretną aplikację mobilną, do której, po użyciu kodu, zostanie skierowana prośba o akceptację transakcji w konkretnym sklepie lub bankomacie.

Bezpiecznie jak w banku

BLIK funkcjonuje w ramach systemu bankowego – jest częścią aplikacji mobilnych banków. Aplikacja banku jest przypisana do konkretnego urządzenia i ma dodatkowe zabezpieczenia skojarzone z użytkownikiem jak PIN czy odcisk palca. Transakcje BLIK również potwierdza się PIN-em do aplikacji bankowej. Proces akceptacji będzie przebiegał inaczej, jeśli użytkownik zmieni domyślne ustawienia i zrezygnuje z wpisywania PIN przy wybranych operacjach.

Warto pamiętać, że aplikacje bankowości mobilnej nie przechowują w swojej pamięci PIN-ów klientów. Ich weryfikacja odbywa się na serwerach banku, a więc w szczególnie strzeżonym środowisku. Połączenie aplikacji z serwerami banku jest szyfrowane, aby zapewnić maksymalny poziom bezpieczeństwa.

– Tworząc BLIKA, udało nam się znaleźć optymalne połączenie wygody i bezpieczeństwa. Jednocześnie użytkownicy w prosty sposób kontrolują swoje transakcje. BLIK łączy dwie strony transakcji, na dodatek w bezpiecznej aplikacji banku. Użytkownik widzi szczegóły płatności na ekranie smartfona i potwierdza, czy są one prawidłowe. Kod BLIK jest przypisany do użytkownika, aktywny zaledwie dwie minuty i może być wykorzystany tylko do jednej operacji – mówi Krzysztof Stępień, odpowiedzialny za bezpieczeństwo w Polskim Standardzie Płatności.

Warto samodzielnie przestrzegać zasad bezpieczeństwa w internecie, także w przypadku płatności

Banki stosują najwyższe standardy bezpieczeństwa w swoich aplikacjach mobilnych. Jednak to nie zwalnia użytkowników z pamiętania o podstawowych zasadach, które zwiększają ochronę przed nieuprawnionymi działaniami osób trzecich.

Po pierwsze, jeżeli wykorzystujemy nasze smartfony do obsługi finansów czy bankowości, to nie należy przełamywać ich fabrycznych zabezpieczeń, ani wgrywać na nie oprogramowania z nieznanych źródeł. Warto także regularnie aktualizować oprogramowanie producentów danego urządzenia.

Po drugie telefon powinien być zabezpieczony kodem, wzorem lub odciskiem palca. Warto ustawiać możliwie najdłuższy PIN – do telefonu i aplikacji mobilnej banku. Oczywiście powinny to być zupełnie różne kody. Różnica jest ogromna – 4-cyfrowy kod to blisko 10 tys. kombinacji, sześciocyfrowy to już niemal milion kombinacji.

Także w systemie bankowości internetowej należy pamiętać o odpowiednio skomplikowanym haśle i jego regularnym zmienianiu. Należy unikać popularnych ciągów znaków jak „qwerty” czy „123”, a także łatwych do odgadnięcia fraz: dat urodzin czy imion członków rodziny.

Jak zabezpieczyć się w sieci

Mimo powszechności zakupów internetowych powinniśmy również pamiętać o sprawdzaniu wiarygodności samych e-sklepów i generalnych zasadach bezpieczeństwa w internecie.

Najłatwiej poszukać w internecie opinii innych kupujących. Jeśli nadal mamy wątpliwości, to przed zamówieniem warto sprawdzić warunki sprzedaży w regulaminie i dane kontaktowe oraz identyfikacyjne sprzedawcy np. w bazach KRS i CEIDG.

Kolejną ważną kwestią jest polityka prywatności sklepu, czyli to, jak sprzedawca chroni dane osobowe klientów. Warto również porównać cenę towaru w różnych sklepach internetowych. Jeśli towar jest dostępny w wielu e-sklepach, a diametralnie tańszy tylko w jednym, to powinniśmy dowiedzieć się dlaczego.

Zakupy w wiarygodnym e-sklepie mogą jednak nie uchronić nas przed cyberzagrożeniami w sieci. Dlatego powinniśmy również zadbać o nasze komputery i przeglądarki. Chodzi o aktualizowanie programów antywirusowych, ostrożność przy pobieraniu plików z internetu i otwieraniu e-maili.

W szczególności nie powinniśmy klikać w linki zewnętrzne oraz otwierać załączników, które dostajemy w e-mailach z nieznanych adresów. Jakiekolwiek dane osobowe udostępniamy tylko zaufanym witrynom, które mają odpowiednie zabezpieczenie, jak certyfikat SSL. System operacyjny komputera, programy, przeglądarki czy wtyczki powinny być na bieżąco aktualizowane – najlepiej ustawić automatyczne aktualizacje. Przeglądarki internetowe wysyłają alerty bezpieczeństwa, kiedy internauta próbuje wejść na podejrzaną stronę. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy dana strona jest bezpieczna, to lepiej nie ryzykować.

Badanie przeprowadzone na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1054 osób, dobranej z panelu Ariadna, 28-31 lipca 2017, metoda: CAWI

06 Lis 2017

BLIK przyspiesza zakupy na Allegro.pl

Od dziś użytkownicy BLIK mogą płacić jeszcze szybciej na największej platformie zakupowej w Polsce – Allegro.pl. Polski Standard Płatności wspólnie z Allegro.pl wdrożył płatność „jednym kliknięciem”, tzw. One Click BLIK. Zakupy One Click BLIK na Allegro.pl są dostępne za pośrednictwem Przelewy24.

Allegro.pl to największa platforma e-commerce w Polsce, gdzie konta ma 21 mln klientów i firm. Sprzedaż na platformie prowadzi niemal 100 tys. polskich firm handlowych – ośmiokrotnie więcej niż wszystkich e-sklepów w Polsce. Co miesiąc oferują oni kupującym niemal 70 milionów ofert. Z danych serwisu wynika, że kanał mobilny jest coraz popularniejszy wśród polskich internautów. Obecnie połowa klientów odwiedza Allegro, korzystając z urządzeń mobilnych.

– Obserwujemy rosnącą popularność kanału mobilnego w handlu internetowym. Nie mamy wątpliwości, że to właśnie „mobile” jest przyszłością e-commerce. Dlatego m.in. zdecydowaliśmy się na współpracę z Polskim Standardem Płatności, liderem płatności mobilnych w Polsce. Dziś wdrażając One Click BLIKA, udostępniamy użytkownikom Allegro.pl najnowocześniejszą metodę płatności w internecie – mówi Maciej Biniek, dyrektor ds. płatności w Allegro.

Płatności mobilne BLIK są dostępne na Allegro.pl od listopada 2016 roku. Od dziś użytkownicy serwisu mogą korzystać również z najnowszej funkcjonalności BLIKA. Dzięki wdrożeniu One Click BLIKA, Allegro.pl udostępni swoim sprzedawcom i kupującym rozwiązanie technologiczne, które maksymalnie skraca ścieżkę zakupową. Agentem rozliczeniowym, który pośredniczy w płatności jest firma Przelewy24.pl. Płatności One Click BLIK są dostępne na stronie internetowej Allegro.pl oraz w aplikacji mobilnej Allegro.

– W 2017 roku Polacy zapłacili BLKIEM w internecie już ponad 13 mln razy. Dla nas to znak, że użytkownicy doceniają wygodę i prostotę płatności BLIKIEM. One Click BLIK, to nie tylko jeszcze szybsza i wygodniejsza płatność dla użytkownika. Dzięki niej także sprzedawca może zaoferować swoim klientom innowację technologiczną i najlepszy „user experience”. Szybkie, wygodne, ale też bezpieczne płatności są podstawą sukcesu każdego e-sklepu. Jesteśmy przekonani, że wdrożeniem One Click BLIKA, Allegro.pl kolejny raz zmienia polski rynek e-commerce – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Aby skorzystać z One Click BLIKA na Allegro.pl, należy w trakcie standardowej transakcji BLIKIEM zaakceptować w aplikacji mobilnej swojego banku zaproszenie do zapamiętania sklepu, w którym kupujemy. Dzięki temu przy kolejnej transakcji na Allegro.pl, nie trzeba będzie wpisywać już kodu BLIK. Wystarczy wybrać BLIKA i potwierdzić płatność w aplikacji mobilnej banku w telefonie kodem PIN.

One Click BLIK jest dostępny dla klientów Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, Banku Millenium i PKO Banku Polskiego. W trzecim kwartale 2017 roku 62 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM stanowiły płatności w internecie. W tym czasie system zyskał aż 700 tys. nowych użytkowników. Obecnie z BLIKA korzysta 5,2 mln klientów bankowości mobilnej w Polsce.

03 Lis 2017

20 zł rabatu za pierwszą płatność BLIKIEM na Allegro.pl

Użytkownicy Allegro.pl płacą za zakupy internetowe BLIKIEM od listopada 2016 roku. Dziś rusza promocja, która ma zachęcić do płatności BLIKIEM tych, którzy do tej pory nie korzystali z tej metody płatności. Do 30 listopada kupujący, którzy po raz pierwszy zapłacą BLIKIEM na Allegro.pl, otrzymają 20 złotych rabatu na kolejne zakupy.

Allegro.pl wspólnie z Polskim Standardem Płatności zachęca użytkowników do płatności mobilnych BLIK. Dziś ruszyła akcja promocyjna dla kupujących, którzy dotychczas nie korzystali z płatności BLIKIEM. Użytkownicy Allegro.pl, którzy pierwszy raz zapłacą za zakupy BLKIEM, otrzymają 20 złotych rabatu na kolejne zakupy. Promocja trwa do 30 listopada 2017 roku lub do wyczerpania puli kuponów rabatowych.

– Grupa Allegro jako lider polskiego e-commerce wskazuje kierunek innym uczestnikom rynku. Tym kierunkiem jest właśnie rozwijanie kanału mobilnego. Celem naszej akcji jest popularyzacja BLIKA wśród tych internautów, którzy dotychczas nie korzystali z tego rozwiązania. Płatności mobilne BLIK to wygoda, bezpieczeństwo i oszczędność czasu, czyli zalety, które doceniają najbardziej wymagający konsumenci – mówi Anna Nowacka, dyrektor marketingu Polskiego Standardu Płatności.

Z płatności mobilnych BLIK korzysta obecnie 5,2 mln polskich użytkowników. W 2017 roku Polacy zapłacili w internecie BLIKIEM już ponad 13 mln razy, wykonując średnio 57 tys. transakcji dziennie. Tylko w trzecim kwartale BLIK zyskał aż 700 tys. nowych użytkowników.

31 Paź 2017

Prawie 8 mln transakcji i 700 tys. nowych użytkowników BLIKA w trzecim kwartale 2017 r.

W trzecim kwartale 2017 roku Polski Standard Płatności odnotował kolejne rekordy transakcji BLIKIEM we wszystkich kanałach. W tym czasie Polacy zrealizowali prawie 8 mln transakcji. Najpopularniejszym kanałem pozostają płatności w internecie, których było aż 5,2 mln. BLIK zyskał w trzecim kwartale 700 tys. nowych użytkowników.

BLIK zamyka trzeci kwartał 2017 roku ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem i we wszystkich kanałach. Z 8 mln transakcji najwięcej odnotowano płatności w internecie – 62 proc., czyli 5,2 mln. BLIK jest coraz częściej używany do wypłat w bankomatach, które stanowią 27 proc. wszystkich transakcji w kwartale. Polacy wypłacili w ten sposób gotówkę aż 2,2 mln razy. Płatności w terminalach było 490 tys. (6 proc.), a natychmiastowych przelewów na telefon 380 tys. (5 proc.).

– Dane transakcyjne BLIKA za każdy kolejny kwartał pokazują, jak dynamicznie rośnie popularność płatności mobilnych w Polsce. Jeśli spojrzymy na porównania rok do roku, to wzrosty transakcyjności BLIKA są wręcz rewolucyjne. W porównaniu do trzeciego kwartału 2016 roku łącznie liczba transakcji wzrosła aż o 258 proc., a w samym kanale internetowym aż o 448 proc. – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Od początku 2017 roku Polacy zrealizowali 21 mln transakcji BLIKIEM, w tym ponad 13 mln płatności w internecie. Wzrost transakcji BLIKA łączy się z coraz większą popularnością wśród klientów bankowości mobilnej w Polsce. W trzecim kwartale BLIK zdobył 700 tys. nowych użytkowników, transakcyjność systemu wzrosła o 19 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2017 roku.

– 5,2 mln użytkowników w trzecim kwartale to dla nas znak, że idziemy w dobrym kierunku. Coraz więcej sklepów i banków wdraża kolejną innowację BLIKA, która jest jeszcze wygodniejsza. „Jedno kliknięcie”, czyli One Click BLIK jest naszą najszybszą płatnością internetową. Dzięki One Click BLIK możemy śmiało mówić, że BLIK przyspiesza polski e-commerce – mówi Dariusz Mazurkiewicz.

W trzecim kwartale Polacy wykonywali średnio 91 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Było to średnio 57 tys. płatności w internecie, 25 tys. transakcji w bankomatach, 5,4 tys. płatności w terminalach płatniczych i 4,2 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIKIEM łącznie wyniósł ponad 112 tys., a w samym internecie aż 77,8 tysięcy.

26 Paź 2017

Zmiany z Zarządzie Polskiego Standardu Płatności

Rada Nadzorcza Polskiego Standardu Płatności powołała na stanowisko Wiceprezesa Zarządu spółki Monikę Król. Rozpocznie ona pracę od 7 listopada 2017 r. Będzie odpowiedzialna za marketing, sprzedaż oraz rozwój biznesu.

Monika Król od kilkunastu lat związana jest z branżą finansową – pracowała między innymi w City Banku Handlowym, Fortis Banku, a następnie BNP Paribas oraz Banku BPH. Podczas pracy w bankach jako Dyrektor Zarządzający odpowiadała m.in. za planowanie oraz realizację strategii marketingowych, PR, wdrożenia nowych produktów, współtworzenie strategii i celów sprzedażowych, analizy rynku, a także procesy związane z fuzjami banków i ich rebrandingiem. Przez ostatnie 3 lata rozwijała także firmy działające w segmencie usług finansowych oraz handlu B2C jako inwestor, zarządzająca oraz doradca do spraw marketingu i strategii.

– Monika Król dołącza do naszego zespołu w bardzo ważnym momencie. BLIK bardzo szybko się rozwija i staje się coraz powszechniejszą usługą. Wszechstronne doświadczenie Moniki będzie dla nas dużym wsparciem – mówi Dariusz Mazurkiewicz, Prezes PSP, operatora systemu BLIK – Jednocześnie bardzo dziękuję Jerzemu Mroczkowi za jego wsparcie w czasie ostatnich miesięcy – dodaje.

Jerzy Mroczek pełniący od maja bieżącego roku obowiązki wiceprezesa zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK, złożył dziś rezygnację z piastowanej funkcji. Pozostaje on nadal w strukturach PSP i będzie kierował departamentem prawnym i zarządzania ryzykiem.

25 Paź 2017

Najszybsze płatności internetowe BLIK od dziś w PKO Banku Polskim

Od dziś użytkownicy IKO mogą korzystać z metody „jednego kliknięcia” BLIK (tzw. One Click), czyli szybkiego, wygodnego i bezpiecznego sposobu płatności w internecie.

PKO Bank Polski zdecydował się na wdrożenie kolejnej płatniczej innowacji. Dzięki temu użytkownicy bankowości mobilnej PKO Banku Polskiego i Inteligo, którzy posiadają już 1,8 mln aktywnych aplikacji IKO, mogą jeszcze szybciej płacić za zakupy w internecie. One Click BLIK to jedna z funkcji sytemu płatności BLIK stworzona po to, aby maksymalnie skrócić czas zakupów w internecie.

Jak to działa? Po wybraniu płatności online oznaczonej logo BLIK w trakcie realizacji pierwszej transakcji użytkownik zalogowany do aplikacji mobilnej dostaje zaproszenie do zapamiętania danego sklepu. Jeśli sklep zostanie dodany do zaufanych, przy kolejnej transakcji wystarczy już tylko wybrać typ płatności BLIK i zatwierdzić ją na swoim telefonie w IKO PIN-em do aplikacji.

– Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem BLIKA są płatności w internecie – aż 61 proc. wszystkich transakcji w drugim kwartale 2017 roku. Jesteśmy przekonani, że metoda One Click BLIK szybko upowszechni się wśród użytkowników IKO przede wszystkim ze względu na oszczędność czasu i wygodę – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

– Systematyczne zwiększanie aktywności klientów w kanałach cyfrowych jest jednym z istotnych elementów strategii PKO Banku Polskiego. Po raz kolejny wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów Banku, którzy coraz chętniej płacą mobilnie za zakupy w wirtualnych sklepach. W 2017 roku użytkownicy IKO płacili BLIKIEM w internecie 6 razy częściej niż rok wcześniej– podkreśla Piotr Helbich, dyrektor Biura Kart i Płatności w PKO Banku Polskim.

W trakcie przygotowania rozwiązania zespół odpowiedzialny za wdrożenie usługi zadbał o to, aby mechanizm transakcji „jednego kliknięcia” BLIK w aplikacji mobilnej IKO był intuicyjny i łatwy w realizacji. Po zatwierdzeniu zawartość koszyka w sklepie internetowym należy wybrać formę płatności oznaczoną logo BLIK i w wyznaczonym miejscu wpisać kod BLIK z aplikacji IKO, a następnie wyrazić zgodę na dodanie sklepu do zaufanych. Przy następnych zakupach w tym sklepie internetowym kod BLIK nie będzie już potrzebny. Wystarczy wybrać BLIKA jako metodę płatności i zaakceptować płatność w aplikacji mobilnej IKO na swoim smartfonie.

Zakupy bez kodu BLIK można włączyć po wykonaniu płatności BLIK w danej przeglądarce lub sklepie internetowym pod warunkiem zaktualizowania aplikacji IKO do najnowszej wersji (dotyczy telefonów z system Android i wkrótce także iOS, usługa nie będzie natomiast dostępna dla aplikacji IKO na telefony z systemem Windows Phone).

BLIK otrzymał zgodę Prezesa NBP i stał się pierwszym niekartowym schematem płatniczym w Polsce

System Płatności Mobilnych BLIK stał się jednocześnie „Schematem Płatniczym BLIK” – Polski Standard Płatności otrzymał pozytywną decyzję Prezesa Narodowego Banku Polskiego w tej sprawie.

Polski Standard Płatności wystąpił 7 sierpnia 2017 r. do Prezesa Narodowego Banku Polskiego z formalnym wnioskiem o wyrażenia zgody na prowadzenie „Schematu Płatniczego BLIK”. Procedura administracyjna zainicjowana przez Spółkę związana była z wejściem w życie znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych (ustawą z dnia 30 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw, Dz. U. z 2016 r., poz. 1997), która wprowadziła do polskiego porządku prawnego pojęcie schematu płatniczego. Szybka decyzja Prezesa Narodowego Banku Polskiego spowodowała, iż BLIK stał się pierwszym niekartowym schematem płatniczym w Polsce, który otrzymał decyzję administracyjną potwierdzającą spełnianie wymogów regulacyjnych mających na celu zapewnienie tego rodzaju przedsięwzięciu bezpieczeństwa i stabilności.

Schemat płatniczy to zbiór zasad definiujących proces obsługi transakcji wykonywanych przy wykorzystaniu instrumentów płatniczych (np. kart płatniczych, aplikacji mobilnych, portfeli elektronicznych). Zasady, które składają się na schemat płatniczy, odnoszą się do wydawania instrumentów płatniczych, świadczenia przez dostawców usługi acquiringu (w tym zawierania umów z przedsiębiorcami o przyjmowanie zapłaty przy użyciu instrumentów płatniczych) oraz przetwarzania transakcji. Nadzór nad funkcjonowaniem schematów płatniczych w myśl z art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych jest wykonywany przez Prezesa NBP.

– BLIK jest innowacją płatniczą nie tylko w Polsce, ale także w skali świata. Jako pierwszy w Polsce stał się teraz niekartowym schematem płatniczym. To dla nas kolejny ważny krok na drodze do rozwijania systemu oraz jego dalszego upowszechniania – mówi Dariusz Mazurkieiwcz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Podstawowe informacje o systemie płatności BLIK

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także BGŻ BNP Paribas, Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

24 Paź 2017

Kampania „BLIK i jest” nagrodzona Srebrnym Effie 2017

Kampania Polskiego Standardu Płatności “BLIK i jest” została nagrodzona Srebrnym Effie w konkursie Effie Awards 2017. To najwyższe w tym roku wyróżnienie w kategorii „Finanse” . Uroczysta ceremonia wręczenia nagród odbyła się 23 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

Kampania „BLIK i jest”, nagrodzona srebrnym Effie była realizowana przez Polski Standard Płatności na przełomie 2016 i 2017 roku. Jej celem była budowa świadomości marki, zachęcenie potencjalnych użytkowników do korzystania oraz pokazanie wygody, szybkości i bezpieczeństwa płatności BLIKIEM.

Gala Effie jest jednym z najważniejszych wydarzeń w branży komunikacji marketingowej. Gromadzi prezesów i dyrektorów największych firm oraz agencji komunikacji marketingowej, specjalistów od marketingu, niezależnych ekspertów oraz przedstawicieli biznesu.

13 Paź 2017

Polski Standard Płatności (BLIK) wspiera kampanię Warto Bezgotówkowo

Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK przyłącza się do kampanii społecznej „Warto Bezgotówkowo”. Kampania powstała z inicjatywy Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności i jest koordynowana przez Warszawski Instytut Bankowości. W ramach akcji Polski Standard Płatności zachęca do promowania płatności bezgotówkowych w kanałach social media razem z Robertem Nawrowskim, technologicznym youtuberem.

W czasie kampanii organizatorzy i partnerzy Warto Bezgotówkowo będą informowali o korzyściach płatności bezgotówkowych dla konsumentów, firm i instytucji. Chodzi o oszczędność czasu i wygodę, ale też większe bezpieczeństwo. Honorowymi patronami kampanii Warto Bezgotówkowo są Ministerstwo Finansów i Ministerstwo Rozwoju.

– Płatności bezgotówkowe z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych BLIK, to realne korzyści dla użytkowników w postaci wygody, szybkości i bezpieczeństwa w realizacji płatności. Świadczy o tym nie tylko wzrost liczby nowych użytkowników, ale przede wszystkim radykalny wzrost transakcji – w pierwszej połowie 2017 roku prawie 13 mln płatności zrealizowanych BLIKIEM. Można zatem śmiało powiedzieć, że Polski Standard Płatności w swojej podstawowej i głównej działalności zajmuje się właśnie upowszechnianiem płatności bezgotówkowych i wspieraniem obrotu bezgotówkowego – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

W ramach kampanii Warto Bezgotówkowo Polski Standard Płatności nawiązał współpracę ze znanym youtuberem Robertem Nawrowskim, który od 2012 roku recenzuje nowości technologiczne. W rozpoczynającym się w poniedziałek bezgotówkowym tygodniu Polski Standard Płatności wspólnie z Robertem Nawrowskim będzie zachęcał użytkowników portali społecznościowych do wspólnego promowania płatności bezgotówkowych.

– Na co dzień promujemy realizację płatności bezgotówkowych przy pomocy BLIKA m.in. dzięki akcjom promocyjnym dla użytkowników. Dlatego w ramach wsparcia kampanii Warto Bezgotówkowo chcemy zrobić coś innego. Razem z Robertem Nawrowskim pokażemy, jak korzystając tylko z BLIKA w aplikacji mobilnej swojego banku, wykonywać płatności bez gotówki. Proszę śledzić #blik, #blikijest i #WartoBezgotówkowo na Twitterze, Facebooku, Youtube i Instagramie – mówi Anna Nowacka, dyrektor marketingu Polskiego Standardu Płatności.

06 Lip 2017

BLIK przyspiesza zakupy na Allegro.pl

Od dziś użytkownicy BLIK mogą płacić jeszcze szybciej na największej platformie zakupowej w Polsce – Allegro.pl. Polski Standard Płatności wspólnie z Allegro.pl wdrożył płatność „jednym kliknięciem”, tzw. One Click BLIK. Zakupy One Click BLIK na Allegro.pl są dostępne za pośrednictwem Przelewy24.

Allegro.pl to największa platforma e-commerce w Polsce, gdzie konta ma 21 mln klientów i firm. Sprzedaż na platformie prowadzi niemal 100 tys. polskich firm handlowych – ośmiokrotnie więcej niż wszystkich e-sklepów w Polsce. Co miesiąc oferują oni kupującym niemal 70 milionów ofert. Z danych serwisu wynika, że kanał mobilny jest coraz popularniejszy wśród polskich internautów. Obecnie połowa klientów odwiedza Allegro, korzystając z urządzeń mobilnych.

– Obserwujemy rosnącą popularność kanału mobilnego w handlu internetowym. Nie mamy wątpliwości, że to właśnie „mobile” jest przyszłością e-commerce. Dlatego m.in. zdecydowaliśmy się na współpracę z Polskim Standardem Płatności, liderem płatności mobilnych w Polsce. Dziś wdrażając One Click BLIKA, udostępniamy użytkownikom Allegro.pl najnowocześniejszą metodę płatności w internecie – mówi Maciej Biniek, dyrektor ds. płatności w Allegro.

Płatności mobilne BLIK są dostępne na Allegro.pl od listopada 2016 roku. Od dziś użytkownicy serwisu mogą korzystać również z najnowszej funkcjonalności BLIKA. Dzięki wdrożeniu One Click BLIKA, Allegro.pl udostępni swoim sprzedawcom i kupującym rozwiązanie technologiczne, które maksymalnie skraca ścieżkę zakupową. Agentem rozliczeniowym, który pośredniczy w płatności jest firma Przelewy24.pl. Płatności One Click BLIK są dostępne na stronie internetowej Allegro.pl oraz w aplikacji mobilnej Allegro.

– W 2017 roku Polacy zapłacili BLKIEM w internecie już ponad 13 mln razy. Dla nas to znak, że użytkownicy doceniają wygodę i prostotę płatności BLIKIEM. One Click BLIK, to nie tylko jeszcze szybsza i wygodniejsza płatność dla użytkownika. Dzięki niej także sprzedawca może zaoferować swoim klientom innowację technologiczną i najlepszy „user experience”. Szybkie, wygodne, ale też bezpieczne płatności są podstawą sukcesu każdego e-sklepu. Jesteśmy przekonani, że wdrożeniem One Click BLIKA, Allegro.pl kolejny raz zmienia polski rynek e-commerce – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Aby skorzystać z One Click BLIKA na Allegro.pl, należy w trakcie standardowej transakcji BLIKIEM zaakceptować w aplikacji mobilnej swojego banku zaproszenie do zapamiętania sklepu, w którym kupujemy. Dzięki temu przy kolejnej transakcji na Allegro.pl, nie trzeba będzie wpisywać już kodu BLIK. Wystarczy wybrać BLIKA i potwierdzić płatność w aplikacji mobilnej banku w telefonie kodem PIN.

One Click BLIK jest dostępny dla klientów Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, Banku Millenium i PKO Banku Polskiego. W trzecim kwartale 2017 roku 62 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM stanowiły płatności w internecie. W tym czasie system zyskał aż 700 tys. nowych użytkowników. Obecnie z BLIKA korzysta 5,2 mln klientów bankowości mobilnej w Polsce.

Podstawowe informacje o systemie płatności BLIK

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.