Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.

Dariusz Mazurkiewicz Prezesem Polskiego Standardu Płatności

30 maj 2017

Dotychczasowy wiceprezes operatora systemu płatności mobilnych BLIK obejmie stanowisko prezesa wraz z początkiem nowej kadencji zarządu.

Dnia 30 maja 2017 roku zakończyła się trzyletnia kadencja zarządu spółki Polski Standard Płatności. Prezesem zarządu na nową kadencję został wybrany Dariusz Mazurkiewicz, związany z PSP od 2014 roku.

Dariusz Mazurkiewicz posiada doświadczenie w obszarze finansów przedsiębiorstw, e-commerce oraz direct marketingu. Wcześniej kierował m.in. firmami SkyCash Poland SA, Bauer-Weltbild Media oraz – w randze wiceprezesa i dyrektora finansowego – spółką Interia.pl SA. Dariusz Mazurkiewicz jest absolwentem zarządzania finansami na Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Śląskiej Międzynarodowej Szkoły Handlowej.

Grzegorz Długosz – dotychczasowy prezes PSP – kończy pracę w spółce wraz z upływem kadencji zarządu.

– Dziękujemy Grzegorzowi za jego solidny wkład w rozwój pierwszego polskiego standardu płatności mobilnych. W ciągu ostatnich lat użytkownicy BLIK-a wykonali miliony operacji, w tym aż 6 mln tylko w pierwszym kwartale br. System zmienia przyzwyczajenia Polaków – nie tylko podczas zakupów online, gdzie realizowana jest większość transakcji BLIK – ale również przy przelewach na telefon czy wypłatach gotówki w bankomatach. Liczymy na dalszy dynamiczny rozwój tego standardu w Polsce – mówi Piotr Puchalski, przewodniczący rady nadzorczej PSP.

BLIK został uruchomiony w lutym 2015 roku. Korzysta z niego ponad 3,5 miliona klientów Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, Orange Finanse, PKO Banku Polskiego, Inteligo, Getin Noble Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. BLIKIEM można płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz wypłacać gotówkę w większości bankomatów. System oferuje też płatności P2P, bezpośrednio na numer telefonu.

Podstawowe informacje o systemie płatności BLIK

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce i jest istotnym elementem procesu budowy cyfrowego Państwa. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIK mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Bankowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Kontakt w sprawie dodatkowych informacji

Marek Gieorgica

Kom.: 501 086 280

Mail: mg@clearcom.pl

BLIK zwycięża na FutureTech Congress

26 maj 2017

BLIK został wyróżniony jako najlepsze rozwiązanie w kategorii Payment Solutions podczas odbywającego się w Warszawie międzynarodowego FutureTech Congress. Na gali FutureTech Night, będącej zwieńczeniem pierwszego dnia kongresu, rozdano nagrody dla najlepszych produktów i usług w branży fintech, insurtech i big data. 

Nagrodę w imieniu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK, odebrał Grzegorz Długosz, prezes PSP. Wyróżnienie przyznawane jest produktowi lub usłudze stanowiącej innowację na rynku płatniczym oraz zapewniającej obopólną korzyść, zarówno dla użytkownika, jak i dostawcy usługi. O wyróżnienie starać się mogły wszystkie podmioty płatnicze, działające w obszarze e-commerce, m-commerce, płatności zbliżeniowych, operatorzy mPOS czy dostawcy portfeli mobilnych.

BLIK został uznany za najlepsze rozwiązanie w tej kategorii. Organizatorzy konkursu docenili innowacyjność, bezpieczeństwo i wygodę płatności mobilnych BLIK.

– System BLIK został uruchomiony zaledwie 2 lata temu, a już zdobywamy coraz szersze grono zadowolonych użytkowników, którzy cenią sobie BLIKA jako wszechstronny i wielokanałowy sposób płacenia. Specjaliści z branży nowych technologii doceniają nasze wysiłki na rzecz cyfryzacji płatności. Wyróżnienie na FutureTech Congress jest dla nas ogromną motywacją do dalszej, ciężkiej pracy na rzecz upowszechniania najnowocześniejszych rozwiązań płatniczych i dalszego ulepszania BLIKA mówi Grzegorz Długosz,prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu.   

Dwa lata temu największe banki działające w Polsce połączyły siły i udostępniły klientom jednolity, powszechny, krajowy standard płatności mobilnych. Było to bezprecedensowe wydarzenie na rynku. Dziś BLIK ma ponad 4 mln użytkowników – połowa wszystkich użytkowników bankowości mobilnej w kraju. Można za jego pośrednictwem wypłacać pieniądze z bankomatów oraz przelewać pieniądze na numer telefonu – bez znajomości rachunku bankowego odbiorcy. Płatności BLIK są też przyjmowane w placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju.

Następne kroki w rozwoju systemu to m.in. udostępnienie funkcji wpłat gotówki w bankomatach czy jeszcze łatwiejsza autoryzacja transakcji na platformach e-commerce i m-commerce dzięki metodzie „jednego kliknięcia” (tzw. OneClick), bez konieczności wprowadzania kodu BLIK. Obok przyczyniania się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce, BLIK to także istotny element procesu budowy cyfrowego Państwa - dzięki projektowi realizowanemu wspólnie z KIR można nim już płacić w coraz większej liczbie jednostek administracji publicznej.

– Wciąż mamy dużo do zrobienia. Naszą ambicją jest to, aby w najbliższym czasie BLIK był sposobem płatności pierwszego wyboru w polskim eCommerce. Już teraz jest bardzo wygodnym rozwiązaniem dla kupujących online – dodajeDariusz Mazurkiewicz, wiceprezes zarządu PSP.

W pierwszym kwartale 2017 r. Polacy zrealizowali prawie 6 milionów transakcji BLIKIEM. Dynamicznie rośnie liczba transakcji BLIKIEM za zakupy w internecie – ponad 3,6 mln w pierwszym kwartale br. Dzięki metodzie „jednego kliknięcia” (tzw. OneClick) ten sposób płacenia w sieci staje się jeszcze szybszy i wygodniejszy. Użytkownik nie musi przepisywać kodu na stronie internetowej, wystarczy potwierdzenie w aplikacji bankowej.

Podstawowe informacje o systemie płatności BLIK

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce i jest istotnym elementem procesu budowy cyfrowego Państwa. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIK mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Bankowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

 

Kontakt w sprawie dodatkowych informacji

Marek Gieorgica

Kom.: 501 086 280

Mail: mg@clearcom.pl