Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności.

Jak kupują BLIKOWICZE, czyli nowocześni e-konsumenci

18 lip 2017

Od ponad dwóch lat BLIK jest powszechnym standardem płatności, którym Polacy płacą, wypłacają pieniądze z bankomatów i robią przelewy. Tylko w pierwszym kwartale 2017 r. zrealizowali prawie 6 milionów transakcji BLIKIEM. Według raportu Mobile Institute „Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” użytkownicy BLIKA tworzą grupę zakupowych innowatorów. Ten profil konsumenta charakteryzuje się otwartością na nowoczesne technologie i większymi oczekiwaniami wobec procesu zakupów.

Przeciętny polski konsument i użytkownik BLIKA różnią się w podejściu do zakupów, mają inne zwyczaje zakupowe i wymagania. Większość konsumentów nie kupuje według wcześniej przemyślanej listy (68 proc.), mimo że co piąty (20 proc.) deklaruje, że zamierza to robić. Z kolei aż 81 proc. badanych BLIKOWICZÓW regularnie korzysta z list zakupowych, w tym 42 proc. wykorzystuje do planowania zakupów aplikacje mobilne.

– Użytkownicy BLIKA szukają sposobów na optymalizację zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internecie. Dlatego tak chętnie przeglądają towary, kupują i płacą przez internet w smartfonie czy tablecie – mówi Anna Nowacka, dyrektor marketingu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.    

Generalnie cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym dla 27 proc. konsumentów. Na drugim miejscu jest jakość produktu (26 proc.) i stosunek ceny do jakości (25 proc.). Dla co trzeciego BLIKOWICZA (34 proc.) liczy się natomiast przede wszystkim marka, następnie cena i jakość produktu – odpowiednio 32 proc. i 30 proc.

W sklepach stacjonarnych badani konsumenci również kierują się głównie ceną (30 proc. badanych). Jakość produktu jest głównym czynnikiem dla co czwartego, a lokalizacja sklepu dla co piątego konsumenta. Z kolei dla użytkowników BLIKA najważniejszy jest duży wybór produktów w sklepie oraz promocje (po 30 proc.), a na trzecim miejscu cena (27 proc.).

W internecie co piąty konsument kupuje raz na kilka tygodni (22 proc.), a co piąty BLIKOWICZ przynajmniej raz w miesiącu. Najczęściej kupujący wybierają płatność gotówką przy odbiorze (28 proc.). Wśród użytkowników BLIKA płatność za pobraniem jest tak samo popularna jak płatności mobilne (po 24 proc.).

Użytkownicy BLIKA korzystają z technologii mobilnych nie tylko w płatnościach. Aż 85 proc. z nich korzysta ze smartfona i tabletu, gdy chce znaleźć informację o produktach. Wśród polskich konsumentów jest to ponad połowa mniej (38 proc.) Kupujący nadal wolą laptopy (26 proc.) i komputery stacjonarne (23 proc.).

– Użytkownicy BLIKA chętnie korzystają z nowości, sprawdzają je i testują. Cenią sobie nowoczesne technologie, ponieważ oczekują wygody, łatwości i oszczędności swojego czasu. Bez wątpienia są to innowatorzy – nie boją się płacić telefonem, korzystają z bankowości mobilnej, coraz więcej codziennych aktywności organizują sobie dzięki smartfonowi, który jest dla nich ważnym narzędziem – podsumowuje Anna Nowacka.

Raport „Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” powstał na podstawie badania, które przeprowadził Mobile Institute na zlecenie AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności. Badanie zostało przeprowadzone 23-29 maja 2017 roku. Dane zostały zebrane za pomocą elektronicznych, responsywnych ankiet emitowanych w internecie (CAWI). W badaniu wzięło udział ponad 2800 osób powyżej 15 roku życia.

 

 

 

BLIKIEM można doładować konto Nextbike na stacjach rowerowych

27 cze 2017

Użytkownicy systemu rowerów miejskich Nextbike w Warszawie mogą teraz doładować swoje konta bezpośrednio przy wypożyczaniu jednośladu. Na samoobsługowych stacjach w stolicy uruchomiono płatności mobilne BLIK. W planach jest udostępnianie tej usługi  w kolejnych lokalizacjach.

Aby zasilić konto Nextbike i opłacić wypożyczanie rowerów użytkownik musi zalogować się do systemu za pośrednictwem strony internetowej, przez aplikację mobilną lub zapłacić kartą w terminalu na stacji. W czerwcu 2016 roku wśród form płatności, z pomocą których można doładować konta online, pojawił się BLIK. Tylko w pierwszym sezonie użytkownicy Nextbike wykonali za jego pośrednictwem ponad 47 tys. transakcji.

Na start sezonu letniego 2017 r. w Warszawie Nextbike i Polski Standard Płatności (PSP) - operator systemu BLIK - udostępniają nową, równie wygodną formę doładowywania konta. Teraz można to zrobić bezpośrednio przy terminalu samoobsługowej stacji wypożyczania rowerów, z wykorzystaniem smarftona. Jest to możliwe dzięki temu, że w Warszawie terminale Nextbike posiadają najnowocześniejszą technologię i cyfrowy wyświetlacz dotykowy.

- BLIK jest dziś najwygodniejszym sposobem płacenia za zakupy online i w aplikacjach mobilnych sklepów. Teraz jest też najwygodniejszą metodą doładowania konta w systemie rowerów miejskich. Jestem przekonany, że społeczność rowerzystów w Warszawie, i wkrótce w innych miastach, będzie chętnie korzystała z tej możliwości. Jest ona wygodna, bezpieczna i szybka– mówi Dariusz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.

Społeczność użytkowników systemów Nextbike w całej Polsce liczy już ponad 1 mln osób. W sumie wypożyczyli oni rowery miejskie 19 mln razy. W większości miast aby korzystać z jednośladów, trzeba zarejestrować się w systemie i wykonać wpłatę inicjacyjną. Wypożyczenie rowerów jest bezpłatne przez pierwsze 15 do 30 minut (w zależności od warunków w konkretnym mieście), a następnie użytkownik płaci za każdą godzinę zgodnie z cennikiem.

Samoobsługowe wypożyczalnie sieci Nextbike działają w największych miastach w Polsce m. in. w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Lublinie, Białymstoku czy Opolu. Trwają pilotaże w Zgierzu, Tychach i Pszczynie. Niebawem ruszą kolejne dwa w Siedlcach i Kędzierzynie Koźlu. Razem to już 26 miast, w których Nextbike jest lub będzie operatorem rowerów miejskich.

 - Intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci rowerów miejskich w całej Polsce. Dziś dostęp do tej usługi ma ok. 6 milionów Polaków – tylu łącznie mieszkańców jest w miastach, w których jesteśmy obecni. Wiemy, że dla wielu z nich najważniejsza jest możliwość szybkiego i wygodnego wypożyczenia jednośladu. Właśnie to ułatwi im BLIK. Wśród naszych użytkowników, jest wielu młodych ludzi dla których ten sposób płatności jest idealnym rozwiązaniem– komentuje Tomasz Wojtkiewicz, Prezes Zarządu Nextbike Polska S.A.

Jak wynika z danych BLIK, w pierwszym sezonie po uruchomieniu płatności mobilnych w ramach Nextbike najchętniej doładowywali w ten sposób swoje konta mieszkańcy Warszawy (18,7 tys. transakcji), gdzie system działa pod marką Veturilo, Łodzi (7,9 tys.) i Wrocławiu (7 tys.). W Poznaniu wykonano w sumie 5,1 tys. transakcji BLIK.

- Rowery miejskie to wyjątkowa inicjatywa, która sprawia, że miasta zmieniają się na lepsze. Chcemy, aby jak największa grupa naszych mieszkańców korzystała z tej usługi. Mamy nadzieję, że nowa wygodna forma płatności za wypożyczenie Veturilo zachęci kolejnych Warszawiaków do przesiadania się z czterech na dwa kółka – dodaje Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich. W Warszawie płatności mobilne BLIK będą dostępne na 306 stacjach.

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Tylko w pierwszym kwartale 2017 r. Polacy zrealizowali prawie 6 milionów transakcji BLIK. Z systemu aktywnie korzysta już 4 mln osób – połowa wszystkich użytkowników aplikacji bankowości mobilnych w kraju.

O Nextbike

Nextbike Polska jest liderem w dostarczaniu i obsłudze samoobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich. Działa w Polsce od 2011 roku na licencji Nextbike GmbH, niemieckiej firmy istniejącej od 2004 r., która jest obecna na 4 kontynentach w 23 państwach i ponad 100 miastach. Jednorazowa rejestracja w systemie Nextbike umożliwia korzystanie z floty 35 000 rowerów na całym świecie. System działa m.in. w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Turcji, Cyprze, Emiratach Arabskich, Chorwacji, Azerbejdżanie, Łotwie, Nowej Zelandii i od tego roku w Wielkiej Brytanii, na Węgrzech i Bułgarii. Rowery Nextbike można wypożyczać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w okresie od wczesnej wiosny do późnej jesieni, płacąc za wypożyczenie według lokalnych taryf. Pierwszy system Nextbike Polska uruchomił we Wrocławiu 8 czerwca 2011.